Lai gan pamatā mēs nodarbojamies ar vēsturi un tās saglabāšanu, vēsture var nest pienesumu un uzlabojumus arī tagadnei, ikdienas vajadzībām, un tāda mūsu skatījumā ir situācija ar kūdras bānīti un sabiedrisko transportu starp Baložiem un Rīgu/Ziepniekkalnu!
Baložu pilsēta ir tikai 3 kilometru attālumā no Ziepniekkalna, bet tuvākie ceļi ir gandrīz 10 km gari, jo ved apkārt Medema purvam. Izbraukšanu gan uz Jelgavas, gan uz Bauskas šosejām kavē sastrēgumi. Cauri purvam, pa īsāko ceļu ir saglabājies uzbērums no šaursliežu dzelzceļa, kas eksistēja no 1948. līdz 1953. gadam, un pa kuru no kūdras fabrikas “Baloži” uz Rīgu tika vesta kurināmā kūdra. Šo ceļu jau šobrīd izmanto kājāmgājēji, velosipēdisti un citi braucēji, gan atpūtas nolūkos, gan arī lai nokļūtu no Baložiem uz Ziepniekkalnu. Pat mūsu entuziasti uz talkām mēdz doties, ejot ar kājām no Ziepniekkalna, nevis braucot ar 23. autobusu, jo tā maršruts ir ļoti garš un līkumots. Baložu pusē, daļa no vecā dzelzceļa vēl joprojām ir saglabājusies, tā ir tā daļa, pa kuru mēs darbojamies un organizējam kūdras bānīša ekskursiju braucienus uz purvu.
Drukāt
E-pasts
2019. gada 30. aprīlī pie mums talkoja divu uzņēmumu kopkolektīvs - SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un AS "RB Rail", talkā veicot tekošos dzelzceļa uzturēšanas darbus - balastēšanu un pacelšanu, balasta pieblietēšanu, kā arī dzelzceļa apkārtnes sakopšanu un attīrīšanu no krūmiem.
Šī bija jau otrā reize, kad pie mums talko Rail Baltica projekta ieviesēji, apstiprinot savu profesionālo gatavību gan maziem, gan lieliem dzelzceļa būvdarbiem.
Foto: Dāvis Bušs, video: Oskars Geide
https://www.facebook.com/kudrasbanitis/videos/2453667404866744/
Drukāt
E-pasts
Drukāt
E-pasts
Laika posmā no 2018. gada oktobra līdz 2019. gada maijam mēs realizējām Ķekavas novada fonda līdzfinansēto projektu "Baložu kūdras muzejdzelzceļa iekāpšanas vietas labiekārtošana".
Drukāt
E-pasts