Sliežlicējvilciena atjaunošanas ziedojumu vākšanas kampaņa!
Palīdzi atjaunot šaursliežu sliežlicējvilcienu, kas paredzēts dzelzceļa būvniecībai un remontam! Kūdras dzelzceļos tas dienā spēja pārlikt pat 800 metrus sliežu!
Drukāt
E-pasts
Lai gan pamatā mēs nodarbojamies ar vēsturi un tās saglabāšanu, vēsture var nest pienesumu un uzlabojumus arī tagadnei, ikdienas vajadzībām, un tāda mūsu skatījumā ir situācija ar kūdras bānīti un sabiedrisko transportu starp Baložiem un Rīgu/Ziepniekkalnu!
Baložu pilsēta ir tikai 3 kilometru attālumā no Ziepniekkalna, bet tuvākie ceļi ir gandrīz 10 km gari, jo ved apkārt Medema purvam. Izbraukšanu gan uz Jelgavas, gan uz Bauskas šosejām kavē sastrēgumi. Cauri purvam, pa īsāko ceļu ir saglabājies uzbērums no šaursliežu dzelzceļa, kas eksistēja no 1948. līdz 1953. gadam, un pa kuru no kūdras fabrikas “Baloži” uz Rīgu tika vesta kurināmā kūdra. Šo ceļu jau šobrīd izmanto kājāmgājēji, velosipēdisti un citi braucēji, gan atpūtas nolūkos, gan arī lai nokļūtu no Baložiem uz Ziepniekkalnu. Pat mūsu entuziasti uz talkām mēdz doties, ejot ar kājām no Ziepniekkalna, nevis braucot ar 23. autobusu, jo tā maršruts ir ļoti garš un līkumots. Baložu pusē, daļa no vecā dzelzceļa vēl joprojām ir saglabājusies, tā ir tā daļa, pa kuru mēs darbojamies un organizējam kūdras bānīša ekskursiju braucienus uz purvu.
Drukāt
E-pasts
Ar purva kurpēm pa Medema purvu! Kas bija iecerēts kā mazs eksperiments, izvērtās par vienu ļoti interesantu, kuplu un piesātinātu pasākumu!
15. februārī, sadarbojoties Ķekavas novada TIC, biedrībai Epicentrs, Baložu kūdras bānītim un SIA "Pindstrup Latvia", tapa unikāla ekskursija - pastaiga gan pa dabisku purvu, gan pa izstrādātiem un renaturalizētiem kūdras karjeriem, purva ezeru, kam sekoja kūdras ieguves lauku apskate, izbrauciens ar bānīti un Baložu kūdras fabrikas apmeklējums!
Drukāt
E-pasts
Drukāt
E-pasts