• Sākums
  • Aktualitātes un sasniegtais

BDK

Priekšlikums šaursliežu tramvaja trasei Baloži-Ziepniekkalns

   Lai gan pamatā mēs nodarbojamies ar vēsturi un tās saglabāšanu, vēsture var nest pienesumu un uzlabojumus arī tagadnei, ikdienas vajadzībām, un tāda mūsu skatījumā ir situācija ar kūdras bānīti un sabiedrisko transportu starp Baložiem un Rīgu/Ziepniekkalnu!
 
   Baložu pilsēta ir tikai 3 kilometru attālumā no Ziepniekkalna, bet tuvākie ceļi ir gandrīz 10 km gari, jo ved apkārt Medema purvam. Izbraukšanu gan uz Jelgavas, gan uz Bauskas šosejām kavē sastrēgumi. Cauri purvam, pa īsāko ceļu ir saglabājies uzbērums no šaursliežu dzelzceļa, kas eksistēja no 1948. līdz 1953. gadam, un pa kuru no kūdras fabrikas “Baloži” uz Rīgu tika vesta kurināmā kūdra. Šo ceļu jau šobrīd izmanto kājāmgājēji, velosipēdisti un citi braucēji, gan atpūtas nolūkos, gan arī lai nokļūtu no Baložiem uz Ziepniekkalnu. Pat mūsu entuziasti uz talkām mēdz doties, ejot ar kājām no Ziepniekkalna, nevis braucot ar 23. autobusu, jo tā maršruts ir ļoti garš un līkumots. Baložu pusē, daļa no vecā dzelzceļa vēl joprojām ir saglabājusies, tā ir tā daļa, pa kuru mēs darbojamies un organizējam kūdras bānīša ekskursiju braucienus uz purvu.

Drukāt E-pasts

Ekskursijas 2020. gadā

Ieplānotās muzejdzelzceļa ikdienas ekskursijas - vasaras periodā katra mēneša pēdējā sestdienā - taču norise tiks precizēta saskaņā ar vispārējo situāciju saistībā ar CoVID-19:

  • 25. jūlijā (notiks tikai plkst. 11:00 un 12:00 pēc iepriekšēja pieraksta),
  • 15. augustā,
  • 29. augustā,
  • 26. septembrī,
  • 17. oktobrī.

Papildus dienas ekskursijām grupās (skolēniem, u.c.) - 16. oktobris (piektdiena).

Drukāt E-pasts

Dzelzceļnieki talko remontējot un sakopjot

2019. gada 30. aprīlī pie mums talkoja divu uzņēmumu kopkolektīvs - SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un AS "RB Rail", talkā veicot tekošos dzelzceļa uzturēšanas darbus - balastēšanu un pacelšanu, balasta pieblietēšanu, kā arī dzelzceļa apkārtnes sakopšanu un attīrīšanu no krūmiem.

Šī bija jau otrā reize, kad pie mums talko Rail Baltica projekta ieviesēji, apstiprinot savu profesionālo gatavību gan maziem, gan lieliem dzelzceļa būvdarbiem.

Foto: Dāvis Bušs, video: Oskars Geide

https://www.facebook.com/kudrasbanitis/videos/2453667404866744/

Drukāt E-pasts

27.04.2019 Lielā talka Kūdras bānītī!

Šogad pirmo reizi mēs piedalījāmies akcijā Lielā talka kā oficiāla talkošanas vieta, jo iepriekšējos gados vairāk koncentrējāmies uz dzelzceļa remontdarbiem, nevis sakopšanu. Šoreiz fokuss bija tieši pretējs - sakopām vidi ap mums. Tā kā dzelzceļa apkārtne pa šiem gadiem ir jau izkopta un neprasa daudz pūles, devāmies talkot Baložu pilsētas mežā, apmēram 300...400 m attālumā no dzelzceļa.

Lai gan izlūkgājiens martā jau deva mums sapratni, ka "tur ir ko rakt", patiesā aina izkristalizējās tikai darba procesā - vairāk kā 80 pilni atkritumu maisi, savākti trīs dažādās vietās, un tas ir tikai sākums. Šajās vietās būs ko talkot vēl gadiem, jo arī aizlaists un piemēslots šeit ir ticis gadiem, taču kādam tas ir jāsāk sakārtot, un šajā ziņā būsim devuši arī savu ieguldījumu vides un sabiedrības labā. Talkas otrajā pusē iztīrījām no krūmiem arī ceļu, kas ved līdz iekāpšanas vietai, un izvizinājām talciniekus ar bānīti, kā arī pabarojām ēdnīcas vagonā!

Paldies visiem centīgajiem talkotājiem, kas nāca palīgos sakopt vidi - gan iedzīvotājiem, biedrības "Bānīša Draugu klubs" entuziastiem, taču īpaši pateicoties Satiksmes ministram Tālim Linkaitam, kas pagodināja talku ar savu dalību, kā arī Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja kolektīvam un Vidējās paaudzes deju kolektīvam "Baloži", kas "iznesa talkas lielāko smagumu" tieši atkritumu savākšanas un pat izzvejošanas ziņā!

Drukāt E-pasts

Vairāk rakstu...